piątek, 17 stycznia 2014

be photographer






Hej kochani   

Ostatnio na myśl wpadł mi pewien interesujący pomysł. Pewnie większość z Was prowadzi różne blogi i strony internetowe, oraz umieszcza na nich ciekawe zdjęcia, ale czy one są aż tak ciekawe, aby zachęcić czytelników? To pytanie zadaje sobie co druga blogerka. Dlatego też postanowiłam Wam wszystko w skrócie opowiedzieć.

Jak zaczęłam robić profesjonalne zdjęcia?

Wszystko zaczęło się od prowadzenia bloga. Na początku robiłam zwykłe zdjęcia za pomocą mojego telefonu. Jednak z czasem, kiedy mój blog stawał się coraz to popularniejszy, zaczęłam się zastanawiać, czy nie lepiej byłoby sięgnąć po lustrzankę. Na szczęście w domu znalazłam aparat, którym mogłam sobie pozwolić na lepszej jakości fotografie. Wszędzie go ze sobą zabierałam ; do szkoły, na dwór i nawet na lodowisko, nie mając za bardzo pojęcia o używaniu go. Jednak pewnego dnia, zaczęłam czytać mnóstwo artykułów dotyczących fotografowania. Mówiąc szczerze, dużo się nawet dowiedziałam. Od tego momentu fotografia zaczęła bardziej zajmować miejsce w moim życiu i wkrótce stała się ona pasją. Coraz częściej czytałam blogi z poradami o fotografii i spotykałam się z różnymi fotografami, dzięki którym moja wiedza bardziej się poszerzyła. I tak właśnie zaczęła się moja przygoda z fotografią!

1. Aparat fotograficzny   

Zacznę może od najprostszej, lecz najważniejszej rzeczy, czyli aparatu. Jest on niezbędny do robienia jakichkolwiek zdjęć. Polecam Wam gorąco lustrzanki, ponieważ to one robią zdjęcia najwyższej jakości. No dobrze, wiecie już, że powinniście zainwestować w dobrą lustrzankę i w dobry obiektyw. Jednak problemem często stanowi wybór najlepszej firmy. Powiem Wam, że jeśli jest coś droższego, nie znaczy, że jest to lepsze. Przy wyborze lustrzanki powinniśmy się skupić nie tylko na cenie, lecz na jeszcze ważniejszych rzeczach takich jak: wygodzie obsługi, celności AF oraz matrycy. To są rzeczy najważniejsze. Wracając do firm. Wiadomo, są firmy gorsze i te dobre, lecz cały czas dyskusje toczą się na temat firm: Nikon, Canon i Sony. Powiem Wam, że kilka razy użyłam lustrzanki Sony, ale ze zdjęć nie byłam zbytnio zadowolona. Następnie przeszłam na Canona i chociaż jest on uważany za najlepszy aparat to miał bardzo dużo szumu w zdjęciach. Być może znajdzie się też kilka osób, które uważają, że Canon jest na prawdę dobry. Ale teraz większość sądzi, że Nikon prześciga wszystkie firmy. Dlatego też, niedługo planuję zakup kolejnej lustrzanki tym razem firmy Nikon. 

2. Światło   

Przy robieniu zdjęć, należy pamiętać o oświetleniu. Jest to bardzo ważna rzecz, ponieważ gdy nie ma zbyt dobrego oświetlenia- nie ma dobrego zdjęcia. Podam Wam kilka wskazówek. Nigdy nie włączajcie lampy błyskowej! Jest to najgorszy i najczęstszy błąd popełniany nie tylko przez amatorów, ale też i przez fotografów! Kiedy mamy szczególny problem ze światłem, używamy blendy lub gdy jej nie mamy, zwykłą kartkę papieru (nawet kilka). W ten sposób odbijemy światło, które będzie wyglądało bardzo naturalnie. 

3. Tło i kompozycja   

Sami wiecie, że najmilej się patrzy na zdjęcia z białym tłem. Tylko jak je zrobić, skro nie mamy w domu studia fotograficznego? Wystarczy wziąć duży rulon białego papieru i przykleić go na ścianie. Jeśli jednak nie chcecie mieć białego tła, musicie znaleźć co innego. Dam Wam kilka wskazówek. Na początek tło nie może rozpraszać oglądającego i nie może się najbardziej rzucać w oczy. Pamiętajcie jednak o unikaniu nieporządku, ponieważ to też bardzo rozprasza. Tło musi być czyste i pasujące kolorystycznie do konkretnej rzeczy. Najlepiej, jakby ta rzecz była na pierwszym planie. 

4. Ostrość   

Kolejną rzeczą jest ostrość. Jest tak samo ważna w zdjęciu jak i pozostałe. Musicie pamiętać o tym, aby zdjęcia nie były poruszone i niewyraźne. Dlatego też aparat powinien być bardzo stabilny. Wystarczy lekkie jego poruszenie i zdjęcie wychodzi beznadziejnie. Radzę Wam też nie przesadzać zbytnio z ostrością, ponieważ zdjęcie będzie za mocne i nie naturale.


5. Obróbka   

Nie wstydźcie się obróbki, ponieważ dosyć często to ona pomaga nam ulepszyć zdjęcie! Dzięki niej można zredukować czerwone oczy i nadać zdjęciu cieplejszej barwy. Do tego potrzebny jest dobry program. Może być nawet popularna Picassa. Jest ona darmowa, ale raczej przeznaczona dla amatorów. Jeśli chcecie mieć profesjonalne zdjęcie, musicie niestety zainwestować w jakiś płatny photoshop. Znajdziecie takich mnóstwo w Internecie, ale żeby wybrać ten najlepszy, przeczytajcie sobie opinie innych. 


Podsumowanie    

Kochani, mam nadzieję, że chociaż troszkę dowiedzieliście się ode mnie więcej na temat fotografowania.  Chcę Wam tylko powiedzieć, że jeśli fotografowanie jest Waszą pasją, powinniście robić to dalej. Marzenia są najważniejsze i trzeba dążyć do wyznaczonego celu!








Formularz kontaktowy

Obserwatorzy

Contact us

blogovin