sobota, 4 stycznia 2014

''papugi blogowe''♡



Hej kochani  

Dzisiaj chciałabym poruszyć temat, który nazwałam ''papugowaniem blogowym''. Nie stworzyłam tego postu, aby kogoś obrażać, tylko po to, aby uświadomić innym, że tego się nie robi! Często się słyszy w świecie blogosfery takie wyrażenia jak: zgapiarstwo, papugowanie, kradzież, kopiowanie i plagiatorstwo. Jest to dosyć powszechne słownictwo stosowane wśród blogerek. A co jest powodem? Łamanie praw autorskich! Większość dziewczyn, śledzi blogi innych. To jest rzecz normalna. Szukając inspiracji do napisania postów, przeglądają wpisy wybranej blogerki. Jednak dosyć często prowadzi to, do naruszenia praw autorskich i kradzieży pomysłów. 



Co to są ''papugi blogowe''?

''Papugi blogowe'' znane też jako ''zgapiary'', śledząc czyjegoś bloga kradną tej osobie pomysły, czasem mówiąc, że wszystko zostało wymyślone przez nie. Przecież każdy tekst, zdjęcie czy grafika chronione są prawami autorskimi, które trzeba przestrzegać. Nie ważne, czy jest napisane, czy nie. Jest to czyjaś własność, której my nie powinniśmy dobrowolnie sobie przywłaszczać. 


Czy ja też miałam przykrą sprawę z ''papugami blogowymi''?

Pewnie, że tak! Było to dla mnie bardzo wstrząsające. Tyle się zawsze napracuję przy przygotowaniu postów. A pewnego dnia zjawia się taka osoba (nawet kilka), która te pomysły  sobie przywłaszcza i po prostu je kradnie. 





***

~Oczywiście mam dużo dowodów kradzieży moich pomysłów i postów. Ale nie chciałam ich pokazywać, ponieważ nie mam zamiaru ujawniać tych osób! One same wiedzą, że to zrobiły! Mam nadzieję, że nigdy nie tego nie powtórzą! Lubię kiedy ktoś się na mnie wzoruje. Lubię kiedy jestem dla kogoś inspiracją do napisania postów, ale nie na widzę, kiedy ktoś słowo w słowo przepisuje moje wpisy i uważa, że to on jest ich autorem. Pamiętajcie, w ten sposób krzywdzicie innych~

***





A czy Wy też zostaliście ofiarami ''papugowania blogowego''?



~ Zakaz kopiowania treści oraz zdjęć z mojego bloga~



Formularz kontaktowy

Obserwatorzy

Contact us

blogovin